تور پوکت

راهنمای سفر به پوکت

تور پوکت

راهنمای سفر به پوکت

  • ۰
  • ۰

بتکده لایم سور پاگودا سامویی
یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده ی شهر سامویی، بتکده لایم سور پاگودا میباشد که در ساحل جنوب غربی جزیره و در انتهای ساحل سنگی بنگ کئو واقع شده است. این بتکده ظاهر درخشان و طلایی دارد، به ویژه در زیر نور خورشید، جلوه ای دیدنی ایجاد میکند، در واقع، بتکده از طلا نیست اما از کاشی های زرد رنگ ساخته شده است که آن را از راه دور نگاه کنیم درخشش طلایی به چشم میخورد.
ورودی مجموعه بتکده با مجسمه های غول پیکر و زیبایی محافظت می شود، این دو مجسمه ها شمشیرهای بزرگی در دست دارند. فراموش نکنید که بتکده بخشی از مجتمع معبد لایم سور است و منطقه ی بزرگی را پوشش می دهد . این معبد قدیمی خود را کمی دورتر از دید قرار داده و در یک جنگل زیبا پنهان است.
در حدود یک صد متر از بتکده، یک ساختمان به نام سالن قایق خواهید دید ، که این ساختمان با دیوارهای شیشه ای از یک قایق کوچک محافظت میکند. درون آن قایق مومیایی راهبان است که بت ها را ساختند و از آن قایق استفاده می کردند. مردم بومی تایلند به  این راهب به شدت احترام می گذارند، مردم محلی که برای عبادت می آیند و اگر خواسته ای داشته باشند که به آن رسیده باشند ، آنها یک قایق در مدل کوچک میخرند و در کنار این قایق بزرگ میگذارند. در طرف دیگر بتکده یک جنگل کوچک و یک دریاچه وجود دارد، در اطراف جنگل در دو طرف آن یک تالاب زیبا و رویایی ساخته شده است که برخی از درختان انبه که در امتداد اقیانوس کاشته شده اند در روزهای مقدس بودایی، راهبان و مردم محلی جنگل و زمین را تزیین می کنند ، با توجه به اینکه در اطراف آنها تعدادی صندلی و نیمکت برای استراحت و رفع خستگی چیده اند، باعث شده است که مکان خوب و بی سروصدایی برای آرامش ایجاد شود.
سامویی جزیره ای زیبا با دیدنی های چشمگیر است که با سفر به این شهر حتما از آنها بازدید کنید چون همه ی آنها ارزش یکبار دیدن را دارند. اگر قصد دارید زمانی را برای گردش و بازدید از معبد لایم سور بگذرانید و از ساحل آن لذت ببرید، فراموش نکنید که مقدار زیادی آب آشامیدنی همراه داشته باشید و حتما از کرم های ضد آفتاب مصرف کنید. همانطور که گفته شد بتکده لایم سور در یک ساحل عمومی واقع شده است هیچ هزینه ای برای ورودی پرداخت نخواهید کرد و می توانید هر زمانی که دلتان بخواهد آن را ببینید.  اما در طول ساعت های تابش نور خورشید، بتکده در بهترین حالت خود ، یعنی در حالت درخشش طلایی قرار دارد که بسیار زیبا و دیدنی خواهد بود . نکته ی مهمی که گردشگران تور تایلند باید بدانند این است که به رغم موقعیت جغرافیایی معبد که در ساحل قرار گرفته است، لایم سور معبد فعالی برای عبادت است و مردم بودایی احترام خاصی نسبت به آن دارند در نتیجه لباس مناسبی بپوشید که نشانی از بی احترامی در شما دیده نشود.
جهت اطلاع از آفرهای تور تایلند با ما در تماس باشید.                02188851080

 


  • ۹۶/۰۸/۰۳
  • تور تایلند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی